“Man šķiet, ka Vara Leikarta dzeja stiprāka ir tad, kad tā tver un zīmē dzīvi un tās norises, nevis prāto un bārsta sentences un aforismus, kaut arī kritiķiem tos parasti patīk citēt. [..] V. Leikarts jau kopš paša pirmā publicētā dzejoļa “Akmens” (1962. gads, “Padomju Jaunatne”) cenšas celt arvien lielākus smagumus. Dažs no tiem tik liels, ka nav saprotams, kā dabūts plecos. Viss augums sasprindzis līdz pēdējam, kājas (un arī pants) dažbrīd pat ļogās, bet viņš nes – spītīgi un neatlaidīgi. Un tas nekas, ka solis nav skaists, augums nav stalti izslējies, – no akmeņu nosēja to nevar prasīt. Tāpat no Vara Leikarta nevar prasīt, lai viņš intelektualizētu kā Pēteris Zirnītis, laistu plosīties saviem neapvaldītās fantāzijas suņiem, kā to dara Juris Helds, gleznotu tik pat piesātinātām krāsām savus diezgan sirreālistiskos tēlus kā Egils Plaudis. Vēl mazāk no viņa var prasīt, lai viņš sāktu tādu ekvilibristiku, kādu pēdējā laikā rāda Imants Ziedonis, vai arī lai savā raksturā kļūtu tikpat ekstravagants, jauki koķets un mazliet eksaltēts, kāda ir Ausma Pormale, vai arī aprakstītu savus šauri subjektīvos, intīmos pārdzīvojumus kā Olga Lisovska. Varis Leikarts ir un paliks Varis Leikarts – nervozi sasprindzināts, smagnējs un arī mazliet jūsmīgs... Viņš grib zīmēt ar ogli – skopi un kontrastaini – kā Ūders. Vēl varbūt viņš gribēs kalt granītu. Neliegsim viņam to – tāpat kā arī citiem dzejniekiem ļausim būt tādiem, kādi viņi ir. Gan viņi savu sapratēju atradīs – tā gribas cerēt.”
Remass, Rainis. Dzeja meklē savu sapratēju. Literatūra un Māksla, 1970, 26. decembrī.